Welcome to ukhuahfillah.blogspot.com.. thanks to all.. Selamat datang saya alukan Kepada anda surfers budiman, semoga ukhwah dapat dibina.. Semoga silaturahim dapat dijalinkan

Wednesday, November 5, 2008

Demam Exam (part 1)


Assalamualaikum kepada teman-teman seperjuangan sekalian..


Aku pasti mostly pelajar-pelajar kat Universiti tempat aku bljr ni semua tgah dok pening2 kepala sb baca kitab-kitab kan...ade baca kitab pedagogi, kitab sains alam sekitar, sejarah pun ader.. dan byk kitab lagi yang ntah2.. hehe..

macam aku ni, baca kitab-kitab fizik la plk lepas ni...karangan elbert einstein..huhu.. takdela, gurau jer..

3 hari yang lepas, aku dok bergelumang dengan kitab 4P, TSE, TSP... hehe.. korang tau tak, ape 4P, TSE dan TSP tu...? kalo tak tau, baik korang tak pyh amik tau la...nanti korg pun jd pening2...

Aku sbnrnya baru je habis 3 paper.. Lega skit la..td baru jer amik paper TSP, byknyer soklan, dah tu dalam bahasa omputeh plk tu, mcm la aku ni matsaleh... lecturer ni mesti pikiq aku ni terror sgt bhs omputeh ni, dia p bagi aku jwb soklan dlm bhs omputeh ni, btambahla pening kepala aku..

tapi takpola, Lepas ni, aku juz concentrate only to my major subject je la... yang lepas2 ni, semua subject yang tak major..huhu... walaupun tak major, pening kepala jg la aku dibuatnya... biasala, study last2 minute mmgla macam tu... haha...

apa boleh buat, aku ni bukannya jenis yg rajin sgt nak baca awal2 ni, takut nanti masa nak exam, apa yang dah dihafal tu, hilang... tak ke naya tu... huhu.. tapi aku advice pada kengkawan kat luar sana tu, jgn buat macam ape yg aku buat, nanti korg pun jd "mental problem"... hahha.. aku tak kuasa nak tanggung...

"ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR..."

eh2.. dah azan zohor la...

okla ya yer.. len kali aku sambung "diari" aku ni...
nak pi solat zohor dulu, yang tu lebih penting kan...kan..

posted on: Thursday on 1.00pm


Ni adalah antara kitab yang telah diuji semasa final exam baru2 ini..
Kitab TSE (Environmental Science)
Kitab 4P (Pengujian, Pengukuran, dan Penilaian Pendidikan)


Alhamdulillah, untuk final exam kali ini, jadual aku takdela padat sangat.. so, level ketensenan yang aku hadapi takdela seteruk member2 aku yang lain..

Sekarang ni aku masih dalam tempoh preparation for the next coming subject.. my major subjects..

Thermodynamic on 12/11/2008
Basic Electronic on 17/11/2008
Introductory of Biology II on 20/11/2008

hopefully, untuk semester ni, aku target at least dapat 4.00 <<< kena letak target yg paling tinggi la kan.. hehe..

Moga Allah mudahkan segalanya.. Amiin ya rabbal'alamiin..

p/s: nt kalo free, aku sambung balik citer aku dalam mghadapi final exam ni...

1 comments:

arrijal said...

selamat menduduki exam.. semoga berjaya dunia dan akhirat.. amiin..

Post a Comment

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

kepada pelawat yang budiman, sila tinggalkan komen sebelum anda keluar.. terima kasih

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle
 

"..terima kasih kepada pengunjung yang sudi melawat di blog ini.. senyumlah seikhlas hati, kerana dengan senyuman hati akan menjadi riang..."


Welcome to Ukhuahfillah.blogspot.com.
Template by: Abdul Munir