Welcome to ukhuahfillah.blogspot.com.. thanks to all.. Selamat datang saya alukan Kepada anda surfers budiman, semoga ukhwah dapat dibina.. Semoga silaturahim dapat dijalinkan

Thursday, October 2, 2008

diari 10


27hb 9 2008 (sabtu) – 27 ramadhan

Alhamdulillah, hari ni merupakan hari yang teramat indah buat aku.. iyerla, cuti Raya dah start dah.. heppi nyer.. so aku dan sorang member dah plan nak p mana hari ni.. jeng2...
Sebenarnya aku dah decide dah nak p KL hari ni.. so bila dah bincng dengan member aku sorang ni, kami buat keputusan utk p pukul 3pm. Jadi, aku pun p la start motor aku (bukan aku punyer la, member aku..dia suh aku jaga motornya ni time cuti ni sb dia nak balik kampung..).. aku pun drive la motor ni p stesen bas, nak ape lagi, nak beli tiket la... tiket bas nak p pudu.. alhamdulillah, ade jg tiket bas tu.. pukul 2.30pm.. takpola... awal 30 minit jer drp waktu yg kitorg decide.. Yang tak bestnyer.. punyerla MAHAL tiket tu, rm7.40 satu.. cekik darah punyer tiket.. kalo sblm ni rm5.70 jer.. skrg dah naik minyak, melambung jd rm7.40.. sabo ajerla..

Nak diringkaskan citer, kitorng pun bsiap2 ler nak p KL tu.. lepas jer solat zohor, aku n member aku tu p packing pakaian yg nak dibawa.. iyerla nak manfaatkan masa cuti ni la kat KL.. aku dan member aku ni sbnrnyer nk p Sri petaling.. he2.. korng yang baca blog aku ni mesti fikir td aku dan member aku nak p merayau2 kat KL kan... tak baik sangka buruk tau.. he2.. sbnrnya kat Sri Petaling tu ader program mingguan, sabtu malam ahad, ade ceramah.. Otak aku ni yang dah jarang di service, perlu jg skali skala dgr ceramah2 agama ni.. kena service jg dgn ceramah agama ni.. kalo duk asyik dengaq ceramah Fizik kat dewan kuliah, boleh gugur rambut aku ni... haha..
Dalam
Dalam perjalanan nak p KL nih, hobi aku ni suka amik gmbr aper2 jer yg aku rase unik yg aku tengok.. antaranya Penjara Pudu ni bjaya aku snap.. tgok pagar penjara ni pun, mcm seram jer keadaannyer.. dengaq citer, penjara pudu ni tmpat org digantung mati kan???!!! Ee. Malas nak citer bab penjara2 nih..tak best..


ni ler penjara pudu raya yang aku kata menyeramkan tu.. hehe

Okla kita beralih pada citer lain plk...So, memandangkan Ramadhan pun dah nak habis, kalo tak silap dah nak masuk malam ke 28 masa kitorg kat Sri petaling tu, kata org Lailatul Qadar malam2 ganjil jer.. tapi takpola, aku n member aku ni, cuba jg bykkn amal malam tu kat sana.. mula2 hajatnyer aku nak solat terawih 20 rakaat, tapi ntahlah tibe2 jer rasa mengantu malam tu yg teramat sgt.. he2.. so aku buat 8 rakaat jer.. member aku tu siap 20 rakaat lagi.. fuyoo.. aku tabik la member aku ni.. kalo dia baca blog aku, jgn dok kembang kempis idung tu yer sb pujian aku ni..kihkih..

Okla yer.. rasanya dah panjang dah aku citer pengalaman aku pada hari pertama cuti ni.. semoga berjumpa di lain masa yer.. Selamat Bercuti kepada yang dah bercuti (termasuk aku skali la..hehehe)

0 comments:

Post a Comment

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

kepada pelawat yang budiman, sila tinggalkan komen sebelum anda keluar.. terima kasih

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle
 

"..terima kasih kepada pengunjung yang sudi melawat di blog ini.. senyumlah seikhlas hati, kerana dengan senyuman hati akan menjadi riang..."


Welcome to Ukhuahfillah.blogspot.com.
Template by: Abdul Munir