Welcome to ukhuahfillah.blogspot.com.. thanks to all.. Selamat datang saya alukan Kepada anda surfers budiman, semoga ukhwah dapat dibina.. Semoga silaturahim dapat dijalinkan

Sunday, October 5, 2008

diari 14

4 hb oktober 2008


Hari ni dah masuk hari ke4 aku beraya.. walaupun berada di perantauan, tapi Alhamdulillah masih dapat merasakan suasana hari raya bersama dengan teman-teman..

Rezeki di bulan syawal ni nampaknya Allah permudahkan, hampir setiap hari aku dapat jemputan untuk beraya di rumah teman-teman yang buat rumah raya terbuka.. wlaupun hanyalah sekadar sederhana, namun kami tetap gembira dengan suasana itu..

Cuma hari ni ada berita yang amat menyedihkan buat kami.. ceritanya bermula begini..

.................................

Apabila aku selesai menunaikan solat sunat qobliah zohor, aku chek handphone yang aku letak kat tepi aku.. sesajer jer.. sementara menanti iqomah oleh muazzin..

Handphone aku ni aku dah set dalam mode “senyap”, so sbrg panggilan memang aku tak perasan..

...............................

Bila aku chek hnpone aku tu, tertera ayat ni kat skrin hnphone:

<>

.................................

Aku pun hantaq la mesej kat member aku ni..iyerla, kot2 ader perkara penting yg dia nak habaq kat aku..seingat aku, dia jarang call aku kalo sekadar main2 jer..oh ya, nama member aku ni Nazri jer, sajer je aku letak Daie Nazri Khar.. nak mudahkan aku utk kenalpasti Nazri maner satu kan..

..................................................

Aku pun mula taip mesej:

“ader ape tuan yang mulia?”

..................................................

Aku selalu gunakan gelaran “tuan yang mulia” kpd kengkawan aku, nak eratkan silaturrahim..

Tak sempat lagi member aku ni reply, muazzin dah iqomah dah..

So, lepas jer selesai solat zohor, aku chek semula hnphone aku..

...............................................................

<>

1 message from Daie Faiz

1 message from Daie Nazri Khar

Aku pun baca mesej daripada member2 aku ni..

“Al-fatihah untuk Adnan yang telah kembali ke rahmatullah”

From: Daie Faiz

“Sahabat kita Adnan pg ke rahmatullah.. Al-Fatihah”

From: Daie Nazri Khar

.....................................................

INNALILLAHI WAINNA ILAIHI RAAJIUN...

Ya Allah..

Terasa baru jer jumpa dengan Arwah sebelum cuti raya yang lalu.. sekarang ni, arwah dah pergi bertemu Allah... mendahului kami semua.. semoga Allah meletakkan arwah di tempat yang mulia bersama org2 mukmin.. Amiin ya Rabbal ‘alamiin..

0 comments:

Post a Comment

kepada pelawat yang budiman, sila tinggalkan komen sebelum anda keluar.. terima kasih

 

"..terima kasih kepada pengunjung yang sudi melawat di blog ini.. senyumlah seikhlas hati, kerana dengan senyuman hati akan menjadi riang..."

Welcome to Ukhuahfillah.blogspot.com.
Template by: Abdul Munir