Welcome to ukhuahfillah.blogspot.com.. thanks to all.. Selamat datang saya alukan Kepada anda surfers budiman, semoga ukhwah dapat dibina.. Semoga silaturahim dapat dijalinkan

Thursday, September 25, 2008

diari 9

Assalamualaikum semua..
bertemu lagi kita yer.. sajer2 ni..tgh dok busy buat assingment aku, sambil2 tu aku buka la blog Ustaz aku, pastu rasa tertarik dgn artikel yg ada dlm blog ustaz aku..so aku pun copy n paste la kat blog aku ni, so sesaper yg tbaca kat sini, harap dpt manafaat dunia n akhirat..….."Kehidupan dunia adalah satu ujian dari Allah untuk ummat manusia. Olehkerana itu tak akan mungkin seseorang manusia itu yang ingin melaluihidup di dunia ini tanpa apa2 kesusahan dan rintangan. Dan sebenarnyadalam ujian itulah adanya kemanisan hidup. Tapi wahai saudara kusekalian..kemanisan tersebut takkan dapat dikecapi melainkan merekayang mempunyai sifat "REDHA BIL QADHA" (redha dengan ketentuan Allah).Dan yaqinlah bagi orang beriman tu takkan lari dari dua keadaan.Samaada akan dapat yang baik atau terbaik.. Seorang yang beriman apabila menerima apa-apa kenikmatan dari Allah dia akan bersyukur. Janji Allah " لئن شكرتم لأزيدنّكم " (jikakamu bersyukur maka pasti dan pasti akan ditambahkan nikmat untukmu).Inilah yang dikatakan mendapat yang baik. Sebaliknya jika seorangberiman mendapat sesuatu kesusahan maka dia akan bersabar. Janji Allah "إن الله مع الصابرين " (sesungguhnya Allah akan bersama dengan orang-orang yang sabar). Kebersamaan Allah inilah dikatakan yang terbaik. Adapun bagi orang yang tak beriman dalam kdua-dua keadaan merekadalam kecelakaan. Apabila mereka mendapat nikmat maka mereka akan lalaidalam nikmat tersebut sehingga mereka lupa akan Allah dan apabilamereka mendapat kesusahan mereka akan menyalahkan taqdir. Olehitu wahai saudaraku sekalian…Marilah kita sama-sama membentukkeimanan dan keyaqinan kepada Allah supaya dalam apa jua keadaan kita akan dapat yang terbaik……..
harapannya, moga kita muhasabah diri kita semua yer..
wallahu’alam..

best regards:
physicist
8th August 2008
10:44pm
at my room

0 comments:

Post a Comment

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

kepada pelawat yang budiman, sila tinggalkan komen sebelum anda keluar.. terima kasih

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle
 

"..terima kasih kepada pengunjung yang sudi melawat di blog ini.. senyumlah seikhlas hati, kerana dengan senyuman hati akan menjadi riang..."


Welcome to Ukhuahfillah.blogspot.com.
Template by: Abdul Munir