Welcome to ukhuahfillah.blogspot.com.. thanks to all.. Selamat datang saya alukan Kepada anda surfers budiman, semoga ukhwah dapat dibina.. Semoga silaturahim dapat dijalinkan

Wednesday, January 28, 2009

Cuti-cuti Malaysia (editted)

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh kepada kengkawan semua..

Apa khabar? manyak sihat ka? aku harap semua sihat2 belako yer.. kalo kurang sihat tu, takpe, kita syukur sb Allah nk kaffarah kan dosa2 kita yg lalu... ok..?

Aku nak kongsi pengalaman aku p jalan2 kat Cameron Highland baru2 ni.. iyela, time cuti seminggu yang ader ni la kita nak manfaatkan untuk p tengok kebesaran Allah kan... So, kali ni destinasi ialah kat Cameron Highland tu..

Sebenarnya inilah first time aku p sana... walaupun dah duk lama kat semenanjung ni, baru kali ni berpeluang menjejak kaki di sana...

panorama kat cameron highland.. risau jg naik bas p sini, macam nak masuk gaung jer, driver bas tu dah ler bw laju, risau aku dibuatnyer... kawin pun tak lagi nih.. hehe.. ke situ plk yer...

masa kat dlm bas, sempat amik gambar gerai2 kat laluan nak sampai ke cameron..

ni kalo tak silap, gambr aku amik masa kat Lata Iskandar.. tapi aku tak turun kat sini la.. bas yg aku naiki tu bhenti kejap jer kat sini sb ade pelancong yang turun..

ni plak gambar epal hijau... first time tgok epal kat atas pokok.. tapi tak boleh nak makan la, sb epal ni rasanya hny utk phiasan jer... iyeker? hehe.. ni pendapat aku jer..

korang tau tak, ape name bunge ni..? org kampung sy ckp, ni ler "sunflower"...

ni ler tempat strawberry banyak dijual... tapi yg sedihnyer, masa aku n member smpi kat sini, smua stok strawberry dah kena jual... so, dorg kata, kalo nk bli juga, kena tunggu dorg p petik dulu la... disebabkan masa suntuk, so kami pun pulang tanpa bli strawberry.. isk2...

tak dpt beli pun, amik gmbr jer dah ler.. boleh masuk dlm blog kan? kan?

kat Malaysia pun dah ader mende ni yer..

rasa macam nak petik jer buah anggur tu, pastu makan... mesti fresh kan.. tapi buah ni berada kat taman larangan... hukhuk.. sedihnyer.. amik gambar jer buleh... makan tak buleh...

ni makhluk yang tak dpt dikenal pasti... nak p solat ker? bagui2..
melancong2 jugak kan.. solat jgn tinggal....

0 comments:

Post a Comment

kepada pelawat yang budiman, sila tinggalkan komen sebelum anda keluar.. terima kasih

 

"..terima kasih kepada pengunjung yang sudi melawat di blog ini.. senyumlah seikhlas hati, kerana dengan senyuman hati akan menjadi riang..."

Welcome to Ukhuahfillah.blogspot.com.
Template by: Abdul Munir