Welcome to ukhuahfillah.blogspot.com.. thanks to all.. Selamat datang saya alukan Kepada anda surfers budiman, semoga ukhwah dapat dibina.. Semoga silaturahim dapat dijalinkan

Monday, February 2, 2009

Buat Keje Sekolah...


Dah pukul 1.07 pagi, baru nak study yer...???


"Pak su, bila dah habis keje tu, tolong adik wat keje sekolah yer..."
"Bereh.. Mai buku sekolah, bawa sini.. Paksu nak tgok.."

"Ni ha.."
"Banyaknyer keje sekolah.."

"A'ah.. dah seminggu tak buat..."
"Awat la malas sgt ni.. Macam ne nak pandai kalo macam ni..Lepas ni kena rajin la wat keje sekolah tu yer... Nanti cikgu marah.. Allah tak suka orang yang malas2 tau.."

"Baiklah paksu.."
Nak wat keje sekolah ni, kena concentrate...

"Ok, soklan yang ni suh kita warna..."

"Paksu, nak guna warna apa erk??"
"Alaa.. guna jer warna apa2 pun.. warna merah pun boleh jer... "

"Baik.."
"Ok, lepas dah selesai warna tu, gtau Paksu yer.. Paksu nak pi buat nescafe sat .. ngantuk dah ni.."
"Minuman dah siap...."
"Nanti dulu Paksu, adik nak siapkan keje ni skit jer lagi... Paksu minum la dulu..."


"Paksu, mcm ne nak buat ni?
"Mudah jer tu... mai Paksu tgok sat.."

"Nak tulis arab ker Paksu??"
"Bukanlah... tulis jawi jer... Mai Paksu ajar"

"Paksu...ni nak tulis kat kotak maner ni"
"Tu ha... kotak yang ader gambar betik tu..."

"Yang ni plak?? nak bubuh kat sini ker??"
"Aah.. tau pun..."

"Paksu tau matematik tak??"
"Boleh la sikit-sikit.."

"Susahlah..."
"Ader tak cikgu ajar kat sekolah??"

"Adik dah lupa la Paksu.."
"Tu la...cuti seminggu ni asyik p main kat bawah jer..."

"hehe..."
"Ok, mai Paksu tunjuk cara nak buat..."


"Kepada kengkawan sekalian, okla yer... sy nak siapkan keje sekolah sy dulu ni... Malam ni, kena stay up la nampaknyer..." Paksu pun dah nangtuk dah tu.... zzz....zzzzz...zzz.....

2 comments:

arrijal said...

manfaatkan masa cuti yg ader ngn buat keje skolah yer.. jgn main jer.. hehe...

rasasayang said...

hehe
makanya,
jangan bertangguh

www.srikandiputri.blogspot.com

Post a Comment

kepada pelawat yang budiman, sila tinggalkan komen sebelum anda keluar.. terima kasih

 

"..terima kasih kepada pengunjung yang sudi melawat di blog ini.. senyumlah seikhlas hati, kerana dengan senyuman hati akan menjadi riang..."

Welcome to Ukhuahfillah.blogspot.com.
Template by: Abdul Munir