Welcome to ukhuahfillah.blogspot.com.. thanks to all.. Selamat datang saya alukan Kepada anda surfers budiman, semoga ukhwah dapat dibina.. Semoga silaturahim dapat dijalinkan

Thursday, April 23, 2009

Tips Exam..

Assalamualaikum kengkawan semua...

Dah lama rasanya tak update blog ni... Biasala musim exam ni, aku agak busy skit dengan aktiviti ulangkaji pelajaran, dah le semester takde study week, so kena la pandai manage masa tuk prepare utk final exam ni..

Overally, walaupun jadual exam semester agak padat, tapi Alhamdulillah sebab aku masih dapat meluangkan masa untuk menelaah pelajaran..

Sebenarnya, aku ade lagi 3 paper yang tak habis lagi.. Next week, 27hb ( 2 paper ) dan 28hb ( 1 paper )... Tadi baru jer habis tuk paper Major aku.. Fizik Moden.. Soklan pun boleh tahan susah.. Lepas ni tawakkal jer la.. Sebab Allah perintahkan kepada hambaNya untuk bertawakkal setelah berikhtiar kan..kan...?

Entry kali ni aku tulis sekadar ingin mengisi masa terluang yang ada ( walaupun 3 subjek tu tak hbs baca lagi..)

Kengkadang apabila tiba musim exam.. Maka surau/ masjid/ rumah Allah akan mula penuh.. Itu yang aku perasan la.. Alhamdulillah, teringat bulan ramadhan...

Mungkin masa ni lah ramai pelajar nak jaga hubungan dengan Allah.. Alhamdulillah..

Tetapi bagi aku, sekiranya keadaan ni dapat dilakukan secara istiqamah, tak kira musim exam ker, ramadhan ke.., kan lebih baik.. So, mai la kita pakat2 imarahkan rumah Allah...

Masa kat dunia ni jer la kita manfaatkan untuk penuhkan diri dengan amal ibadat kepadaNya.. esok2 bila dah dunia ni dah takde depan mata, baru nak menyesal...kan ker rugi tu..

kata org tua2, bila nasi dah jadi bubur, kan tak rasa dah nikmatnyer nasi tu.. iyeker?? ...

lagi satu, kalo kita stay up sampai larut malam tu, jangan sampai solat subuh terlajak plak...

Sebaik2nya kita berjemaah kat surau la kan... Pesanan ni khas utk aku juga la,,, so kpd kengkawan sekalian, aku menyeru kpd semua.. di samping kita sibuk dengan study, jgn sampai kita lupa tanggungjawab kita kepada Allah...

Moga kita dipermudahkanNya..

Akhir kata, Selamat Menghadapi Peperiksaan.. Semoga Berjaya..

wassalam.


written on 12.38am - 23 hb April 2009 (nak tido dah..)

0 comments:

Post a Comment

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

kepada pelawat yang budiman, sila tinggalkan komen sebelum anda keluar.. terima kasih

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle
 

"..terima kasih kepada pengunjung yang sudi melawat di blog ini.. senyumlah seikhlas hati, kerana dengan senyuman hati akan menjadi riang..."


Welcome to Ukhuahfillah.blogspot.com.
Template by: Abdul Munir