Welcome to ukhuahfillah.blogspot.com.. thanks to all.. Selamat datang saya alukan Kepada anda surfers budiman, semoga ukhwah dapat dibina.. Semoga silaturahim dapat dijalinkan

Saturday, March 28, 2009

Jenjalan kat KL..

Assalamualaikum warahmatullahi wabaraktuh...

Alhamdulillah, kita lupakan dulu kisah "Aku yang tensen"... Silap ari bulan, yang baca entry tu pun akan jadi tensen.. kuang2x..

Sekadar mengisi masa yang terluang ni (assignment pun dah byk hntr..) ..so, aku update lagi blog aku ni... ni ler hobi aku... iyer ker? takde la, blog ni skadar suka2 jer.. takde la jadi hobi aku.. banyak lagi bende yg aku fkr lebih sesuai utk dijadikan hobi.. jdi kesimpulannya, blog is just my part time Hobby... hahaha.. hobi pun ade part time erk???

Sebenarnya aku nak kongsi ngn korg semua yg rajin baca entry aku ni... Aku beru je balik dari Kuala Lumpur semalam.. so nak citer la kat korg semua apa yg aku buat kat sana... Amboi2 semua nak citer... Iyer la, dah namanya "diari".. mestila byk citer2 kan..

Tapi yang personal/privacy.. Tak dapat citer kat sini... citer kat tempat len jer...

okla, jum baca "diari" aku selama shari suntuk kat KL...

28 hb Mac 2009
- 8.00am: Aku masih lagi kat area TM << tanjong Malim... More spesific.. UPSI
- 8.45am: Terpaksa pegi kampus sat, ader urusan padika Baginda.. huhu.. busy nyer dia.. -9.30am: Balik semula kat kolej.. sajer, boring2x.. so, download video je la keje aku.. keje part time..
- 1.00pm: Basuh kain.. mandi.. hah!! baru mandi ker?? eh takde la, sambil basuh kain, sambil2 tu mandi jg la... kain dah banyak bertimbun.. letih aku nk basuh.. biasala org 'bujang'..
-1.30pm: Solat ZOhor
-3.30pm: Bertolak ke KL
-5.30pm: Sampai kat destinasi.. Alhamdulillah..

lepas tu, aku ngn member2x pun rehat2 la dulu.. Sebenarnya ade program mingguan kat KL ni.. Program Kerohanian.. wah2.. baiknyer... boleh jadi calon suami ni.. hahaha.. tak boleh-tak boleh.. Single n Not Available..

-6.00pm: Program dah start.. tapi aku ngn member masih lagi dok rilex2.. iyela, bajet letih..
-7.00pm: Program ditangguhkan sementara nak tgu masuk waktu maghrib..
-7.45pm: Ceramah Maghrib bermula.. ader 2 org penceramah kat atas pentas.. wah2.. macam ne nak ceramah kalo 2 org?? Macam ceramah politik plak.. sorg UMNO, sorg lagi PAS... kuang2x... takdela, aku gurau jer..

Sebenarnya 2 org pceramah tu ( 1 present in Urdu language, yg satu lagi, be the translator...)

Antara Intisari ceramah yg sempat aku tulis:

-kemuliaan manusia berbanding makhluk2 yg len ialah kerana manusia diciptakan dgn "Tangan-kudrat" Allah.. Makhluk len skdr Allah bfirman "kun fayakun.. jadi..maka jadilah.."
-tanda kasihnya Allah kpd manusia, maka Allah telah ciptakan semua keperluan utk manusia
-Dunia dicipta utk manusia, tapi manusia diciptakan utk akhirat (berserah diri @ abdikan spnuhnya kpd Allah jer)
"Wahai manusia, sesungguhnya kamu diciptakan utk Aku (Allah), oleh itu janganlah kamu leka bahawa kamu utk Aku.."
.........

(sbnrnya byk lagi..cuma letih nak taip ni.. )

-10.00pm: Makan malam..
-10.30pm: Jalan2 kat bazar.. nak tgok barang2 yg berkenan.. member aku siap bli baju jubah.. aku malas nk beli dah.. duit pun tak byk sgt.. hehehe..
-11.15pm: Naik semula kat masjid... nak sempurnakan amalan infradi..
-12.00pm: Zzz...Zzz...Zz... (ngantuk dah)

29 hb Mac 2009
-6.30am: Kuliah Subuh
-8.00am: Sarapan (member aku sponsor sarapan nasi lemak.. Alhamdulillah)
-9.30am: Bertolak balik
-11.00am: Sampai kat kolej...

_____________________________________________________________________

p/s: semoga terhibur.. jumpa lagi...

_____________________________________________________________________

2 comments:

Hamba Ilahi said...

Rindu plak rasanya, manahan air di kelopak mata merindui destinasi yang sama.cukup lama aku bertapa dengan kedegilan nafsu hingga aku lemas dalam kesibukan dan kecintaan dunia. Ya Robb aku ingin sangat sampaikan kaki ke destinasi ni sebagaimana kau memilih mereka antara kami. doalah untuk umat macam aku yek.

arrijal said...

Semoga Allah bersama-sama kita semua insyaallah

Post a Comment

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

kepada pelawat yang budiman, sila tinggalkan komen sebelum anda keluar.. terima kasih

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle
 

"..terima kasih kepada pengunjung yang sudi melawat di blog ini.. senyumlah seikhlas hati, kerana dengan senyuman hati akan menjadi riang..."


Welcome to Ukhuahfillah.blogspot.com.
Template by: Abdul Munir